Connexion     
 + Créer un compte ?
Afficher/Cacher la colonne
Qui est en ligne
29 Personne(s) en ligne (25 Personne(s) connectée(s) sur Forum)

Utilisateurs: 0
Invités: 29

plus...
Le ClaptonWeb a sa page facebook

Parcourir ce sujet :   1 Utilisateur(s) anonymes



(1) 2 3 »


Lady Of Verona
Accro
Inscrit:
08/04/2006 11:54
De Pertuis Vaucluse
Messages: 978
Hors Ligne
Voici le lien d'un journal italien qui raconte une anecdote à propos de Lory Del Santo la mère du petit Connors Clapton. Je vous en donne les grandes lignes qui donnent à peu près cela:

Quand Eric Clapton a sorti son album " August " qui fait 12 titres, un 13ème devait faire partie de la liste, ce 13ème titre intitulé " Lady Of Verona" jutement en hommage à Lory Del Santo qui est en fait une déclaration d'amour. Le titre de l'album "august" qui veut dire "Août" en français, est en fait le mois où devait naître Connors.

Bon je vous met le lien et si vous voulez je vous en ferai une traduction complète de l'article du journal qui est quand même assez long ! A+

http://www.corriere.it/Primo_Piano/Sp ... 6_Giugno/23/clapton.shtml

Posté le : 17/01/2008 15:37
Transférer la contribution vers d'autres applications Transférer
Re: Lady Of Verona
Accro
Inscrit:
17/01/2007 15:55
De Mérignac
Messages: 664
Hors Ligne
Salut IFF,
Dis moi, tu ne confondrais pas un célèbre joueur de tennis américain avec le fils d’Eric ?
Sno a dit qu’il ne fallait pas hésiter à signaler les erreurs !
Salut Lestat, est-elle est sur ton listing celle là?
Rassurez vous, cette chanson d’E.C paroles et musique n’est pas perdue. C’est le premier titre du premier CD de August Outtakes & Different Mixes.
Dés les premières mesures on reconnaît bien la batterie de P.Collins et la guitare est très présente. Un morceau tout à fait dans la l’ambiance générale d’August.
Celui là IFF, je l’ai trouvé sur tes terres à Avignon en Juin 2002. Un boot avec code-barres et adresses.
D’ailleurs, est-ce véritablement un bootleg ? Quelqu’un a une réponse ?

Attacher un fichier:



jpg  August Outtakes.jpg (46.86 KB)
200_4790ff8b73488.jpg 400X389 px

Posté le : 18/01/2008 20:35
_________________
Sorry i'am afraid to be a musicoholic, but i hope to get better thanks to musictherapy.
Transférer la contribution vers d'autres applications Transférer
Re: Lady Of Verona
Guest_
Oui, il s'agit bien d'un bootleg malgré le code barre, l'adresse, etc....
ils ne servent que pour tromper la police, les douanes et les magazins (comme les DVD WOW que l'on trouve à la FNAC en ce moment)

Des outtakes, je préfére LADY OF VERONA de GRAND ILLUSION qui était sorti en face B de BEHIND THE MASK en single

Posté le : 18/01/2008 21:53
Transférer la contribution vers d'autres applications Transférer
Re: Lady Of Verona
Accro
Inscrit:
08/04/2006 11:54
De Pertuis Vaucluse
Messages: 978
Hors Ligne
les paroles de cette chanson !

Attacher un fichier:



gif  Lady Verona 1.gif (41.87 KB)
34_479113916be01.gif 400X400 px

Posté le : 18/01/2008 22:01
Transférer la contribution vers d'autres applications Transférer
Re: Lady Of Verona
Accro
Inscrit:
28/03/2006 15:00
De Germany
Messages: 251
Hors Ligne
An article released "The Sunday Times", July 2006.

Citation :
Clapton’s ex reveals lost love song

The legendary rock guitarist wrote Lady of Verona 20 years ago for his then girlfriend, Lory Del Santo, a 26-year-old Italian television presenter who comes from the city.

Del Santo will give the world its first hearing of the song this week after discovering a broken cassette tape of it stuffed inside a waterlogged bag of her possessions. It has now been restored and burnt onto a CD. Clapton aficionados describe it as a lost masterpiece.

Clapton has never released it on record or performed it live. The song has been locked away until now after the couple’s relationship broke up following the death of their four-year-old son Conor, who died when he fell out of the window of a 53rd-floor Manhattan apartment. Only a few Clapton insiders have ever heard it.

However, he has never agreed to the release of Lady of Verona, even though it includes a coded message to Del Santo about Conor: “You know what she gave to me, I’ll treasure until my dying day.”

The song was first hidden away because he wrote it when he was still married to Patti Boyd, the ex-wife of George Harrison, the former Beatle. He had met Del Santo in Milan on a previous Italian tour.

The song was consigned to the vaults when his relationship with Del Santo, which was already strained because both had been seeing other people, fell apart after Conor’s death.

Del Santo plays part of the recording that Clapton gave her during an interview to be broadcast on American television tomorrow night. To watch and hear the clip, click on the link above. Clapton sings:

I fell in love with a lady
from Verona, She’s just as sweet as she
can be.
All of her life she’s been
a loner Because she likes to stay
so free.

Later Clapton sings that he loves his lady from Verona “because she makes me feel so good”. He recorded the song in a studio while laying down tracks for an album that he subsequently called August in homage to the month in 1986 when Conor was born.

Del Santo believes that if their child had not died she and Clapton would still be together.
She says that the one line in the song that best describes her is “ ‘because I make him feel so good’ . . . It’s not easy to make him happy. Because you have to learn. One day he told me, ‘Talk only when I ask you a question. Otherwise, no’.”

She would like to see Lady of Verona released. Clapton originally gave it to her on a cassette tape while she was pregnant with Conor. “He said, ‘Here you are. I wrote a song for you’.”

The tape became broken when she asked Conor to turn it off and he broke it in the middle of the song.

Marc Roberty, author of Eric Clapton: The Complete Recording Sessions, said: “It has never been released but it is very catchy and would have been a good hit single.”

A spokesman for Clapton, now 61, said it was the first he had heard of the song and he had no idea if it would ever be officially released. He said that Clapton was unavailable for personal comment.


Link

Greetings

Sally

Posté le : 18/01/2008 22:34
Transférer la contribution vers d'autres applications Transférer
Re: Lady Of Verona
Accro
Inscrit:
08/04/2006 11:54
De Pertuis Vaucluse
Messages: 978
Hors Ligne
Pour une fois que je trouve un truc je me fais doubler L'article de Sally je l'ai sous le coude depuis 3 jours, je me suis dit: " Je vais mettre l'article italien d'abord, ensuite je mettrai celui du Times " Et paf !!
Sally l'as mis avant moi Ah là là !! C'est une "fouineuse" celle là aussi !!!

Salut GA, je n'avais pas compris le rapport avec le joueur de tennis !! Ok, ok c'est connor !!!

Posté le : 19/01/2008 07:17
Transférer la contribution vers d'autres applications Transférer
Re: Lady Of Verona
Accro
Inscrit:
17/01/2007 15:55
De Mérignac
Messages: 664
Hors Ligne
Salut IFF,
Nonnnnnnnnnnnnnnnn!!! c’est pas connor, c’est Conor!


LADY OF VERONA

I fell in love with a lady from Verona,
She's just as sweet as she can be.
All of her life she's been a loner
Because she likes to stay so free.

I love all of the things that live in Italy:
The clothes, the cars, the wine, the food.
I love my lady from Verona
Because she makes me feel so good.

But it wasn't meant to be;
I had to find out the hard way.
You know, what she gave to me
I'll treasure until my dying day
And I would not have it any other way.
(x2)

I fell in love with a lady from Verona,
She's just as sweet as she can be.
All of her life she's been a loner
Because she likes to stay so free.

Par contre je veux bien la traduction de l'article du Corriere delle Sera. Merci.

Posté le : 19/01/2008 09:15
_________________
Sorry i'am afraid to be a musicoholic, but i hope to get better thanks to musictherapy.
Transférer la contribution vers d'autres applications Transférer
Re: Lady Of Verona
Accro
Inscrit:
08/04/2006 11:54
De Pertuis Vaucluse
Messages: 978
Hors Ligne
HO Là Là !!!! Je vieilli à vue d'oeil
D'abord j'écrit:

Connors: ça va pas

Connor: ça va pas

Et c'est Conor !! Ho ho je suis pas anglais moi !!
Bon merci quand même GA de veiller sur moi

Bon ok, je te fais la traduction du texte italien ! Tu l'as bien mérité A+

Posté le : 19/01/2008 09:51
Transférer la contribution vers d'autres applications Transférer
Re: Lady Of Verona
Guest_
déjà tu peux avoir la traduction en anglais ici :

http://translate.google.com/translate ... -1&prev=%2Flanguage_tools

Posté le : 19/01/2008 09:59
Transférer la contribution vers d'autres applications Transférer
Re: Lady Of Verona
Accro
Inscrit:
08/04/2006 11:54
De Pertuis Vaucluse
Messages: 978
Hors Ligne
Heu...Salut DSP. Juste pour savoir. Tu t'adresse à qui là ??

Posté le : 19/01/2008 11:06
Transférer la contribution vers d'autres applications Transférer

 Haut   Précédent   Suivant
(1) 2 3 »